e-books

e-book 'Blijf fit tijdens de zwangerschap'

De tijd dat een zwangere vrouw als “bijna invalide” zijnde werd behandeld is gelukkig voorbij.

Tegenwoordig is het hip (en gezond) om tijdens je zwangerschap te sporten. Het doel van de sport moet gericht zijn om de bevalling voorspoedig te laten verlopen. Zet doelen zoals “afvallen” en het “verbeteren van het uithoudingsvermogen” maar uit je hoofd. Not going to happen!

Er bestaan nog veel onduidelijkheden over sporten tijdens de zwangerschap. Vooral vragen over hoe vaak, hoelang, wat wel, wat niet, enzovoort. In dit e-book wil ik zoveel mogelijk vragen hierover beantwoorden.

In dit e-book krijg je informatie over

  • fysiologie tijdens de zwangerschap (wat gebeurt er met mijn lichaam?)
  • Voordelen van sporten tijdens de zwangerschap
  • werken met intensiteitscores
  • wat met de buikspieren?

Daarnaast gaan we het per trimester hebben over wat er gebeurt met jouw lichaam en wat de trainingsrichtlijnen zijn.

Per trimester krijg je ook een aantal workout video's die je kunt volgen.

Klik hier om het e-book 'blijf fit tijdens de zwangerschap' aan te kopen in onze webshop

e-book (te)RUG fit

Dit e-book is speciaal ontwikkeld voor alle vrouwen en mannen die last hebben van hun (onder)rug, nek en schouders

Regelmatig krijgen we na de groepslessen vragen over het reduceren van rug- en nekklachten, of hoe te voorkomen. Kootsjing wilt jou daarbij helpen. 

Dit e-book is een handleiding van basis mobilisatie en stabilisatie oefeningen die je kunt integreren in het dagelijkse leven. De meest voorkomende rugklachten kunnen zo gereduceerd en voorkomen worden.

“Doe het NIET wat rustiger aan” 

 

Wanneer we last beginnen krijgen van onze rug, grijpen we al snel naar pijnstillers en andere medicatie. Of we gaan langs bij de huisarts, die ons vertelt dat we ‘het wat rustiger aan moeten doen’. Dat is op zich niet fout. Maar er zijn meerdere visies op de behandeling van (lage) rugpijn. 

Veelal is de oorzaak van rugproblemen dat we onvoldoende (of fout) bewegen. Dit leidt tot minder algemene mobiliteit (beweeglijkheid) en spier- en skeletaandoeningen die het functioneren van de wervelkolom aantasten. Door het bewegen te verbieden, zullen we nooit weerbaar worden. En dus blijven de klachten zich opstapelen. 

Het is dus van groot belang de juiste lichaamshouding niet te verwaarlozen en regelmatig oefeningen te doen om de spieren rond de wervelkolom soepel en sterk te houden

Wij gaan jou daarmee helpen!

Klik hier om het e-book '(te)RUG fit' aan te kopen in onze webshop